2009. december 17.

George Orwell – Állatfarm (10/10)


Többen mondták, hogy jobb mint az 1984. Nem gondoltam volna, mivel furcsán hangzik. De kitűnő volt, komolyan. És még kicsi a könyv, 120 oldal sincs, és simán tudtam magammal vinni bármilyen kicsi táskában, és bárhol tudtam olvasni, mivel akartam is, nagyon jó volt.

Tegnap fejeztem be.

Szóval adott egy farm, ahol Mr. Jones a gazda, és vannak különböző állatai: lovak, disznók, kecskét, kutyák, macska, szamár, stb. Mindegyiknek van neve, de bevallom, ha nem volt leírva, nem tudtam, hogy most az adott név milyen állathoz tartozik. Engem mondjuk nem zavart, mert nem azon volt a lényeg. Egy öreg disznó álmodik egy dalt, amit még szülei énekeltek neki, ezt megtanítja a többi állatot is. Valami olyasmiről szól, hogy Anglia egyszer csak az állatoké lesz, nem lesz ember, mert az rossz.

Itt még egy kicsit furcsának találtam. És nem vártam a fordulatot és a hasonlóságot. Mivel az állatok fellázadtak. Az embereke ellen. Forradalom, és elzavarták Mr. Jones-t. Mert most majd mindenki egyenlő lesz. És nem fog nekik valami ember, aki felsőbbrendűnek érzi magát, parancsolni, és nem fognak rá dolgozni. Ismerős? És a jelszó:„Négy láb jó, két láb rossz”. A malacok lettek a „főnökök”, mivel a legokosabbak.
Ekkor már kezdett hasonlítani, kezdett kivilágosodni a helyzet. Hát igen, lehet tippelni mi is volt tovább és hogy is volt azzal az egyenlőséggel, meg a dolgozással, a munka és az élelem elosztással. Nem bírtam letenni a könyvet, bár sejtettem a folytatást.

Szóval a tízes szerintem jogos. Nálam a toppon van. 1984-hez képest pedig emberi nyelven van írva, úgy hogy simán meg lehet érteni. És szerintem kötelező olvasmánynak kéne lenni, mert van mit belőle „tanulni”.

UI: most az interneten is megtaláltam, még megvenni sme kell :)

1 megjegyzés:

  1. Eme könyvről már én is írtam... Nálam is a 10/10 esek közé tartozik. Nagyon elvan találva a könyv...és letehetetlen !!!

    VálaszTörlés