2009. augusztus 16.

Tisza Kata: Pesti Kínálat (10/10)

"... olyan nő, amilyet férfi érdemel, ezrivel terem a fán."
Nagy kedvencem lett Tisza Kata. Szinte minden írását olvastam már. A Revánsba az első pillanatban beleszerettem, és nincs ez másként a Pesti kínálattal sem.
Szeretem a szókimondó, őszinte írásait; azt hogy úgy tud írni szinte bármiről, hogy az olyannyira természetesnek hat, mintha annyiból állna csak az írás, hogy leülök és tollat ragadok... Mintha nem kellenének a gondolatok, az érzések, a vágyak. Mintha nem lenne szükség tapasztalatra, reményekre és egy kis tudásra. Pedig ez mind szükséges ahhoz, hogy valaki ilyen kitűnő sorokat tudhasson a magáénak.
"A jó férfi kiszámítható, és mégis teljesen kiszámíthatatlan.."
"A jó nő jó feleség, jó kurva, jó anya, jó szakember, és jó szomszéd."
Elbeszélések és novellák találhatóak a könyvben. Leginkább a férfi-női kapcsolat a mozgatórugója, fűszerezve egy kis erotikával, magánnyal és bosszankodással. Akár csak minden nő, ő sem érti, hogy miért a rosszfiú tetszik nekünk? Miért van az, hogy hónapokig egyetlen hímnemű sem jön 10 méternél közelebb, aztán egyetlen nap leforgása alatt eljuthatnánk az ágytól az oltárig - csupán a sors ironiája, hogy mindezt nem egyetlen férfival.
Tetszett, hogy megpróbált belelátni a férfiak agyába, és az ő szavaikkal leírni egy-egy gondolatot. Meg kell mondjam, nagyon találóan kifejezi azt, hogy mi az amit a férfi kimond, és mi lapul a felszín alatt.
"- Nekem is most volt egy másfél éves kapcsolatom egy hallgatómmal. - Azaz az elmúlt másfél év alatt több hallgatómmal is kikezdtem, próbálkoztam az ócska szövegemmel. Volt, akinek be is jött, olyan is, akinek nem, remélem, most neked, igen. Sőt, olyan is volt, aki maga kezdett ki velem. Iszonyú jó csávó vagyok, mindjárt elájulok!"
Szeretem, hogy olyan lendületesen ír, hogy elgondolkodom rajta, hogy talán fel sem emeli a tollat a papírról, amíg megír egy ilyen szösszenetet?
Nincs konkrét cselekménye, nincsen történet, és nincsenek szereplők sem, amit sokan kritikus dolognak tartanak, szerintem pont ezért olyan nagyszerű könyv ez, hogy nincs egy kerek egész sztori, mégis úgy érzem, hogy minden a helyén volt.

2 megjegyzés:

  1. hat nekem meg pont ezért nem tetszett. túl rövidek voltak a sztorik, vártam mi lesz tovább, vmi befejezés, vagy akármi. nekem naon nem jött be a könyv. számomra egy nagy csalódás volt a Magyar Pszicho után.

    VálaszTörlés
  2. ebből is látszik, hogy mennyire különbözünk, én meg bármikor újraolvasnám, és fogom is annyira tetszett

    VálaszTörlés