2009. március 23.

Fejős Éva: Bangkok tranzit (10/9)


Azzal szeretném kezdeni,h nagyon tetszett a könyv! Sokkal jobban,mint a Hotel Bali!

7 ember életéről, sorsáról szól a könyv, ez a 7 sors Bangkokban kapcsolódik össze valamilyen formában. Mindegyikük más okból érkezik a nagyvárosba. Egyikük egy 20 éves fiatal lány, akit örökbefogadtak és felnőtt korában tudja meg,hogy Thaiföldről hozták a szülei. Ő a a gyökereit keresi. Egy orvos aki óriási bánatát alkoholba fojtja és egy helyi prostival próbál vígasztalódni ill. felejteni,bemutatja a könyv a thai nők alázatos viselkedését,ami számomra,európai nő számára szinte elképzelhetetlen ilyen formában. Egy anya, aki mindenét elvesztette és visszatér, hogy sohasem múló fájdalmát enyhítse azzal, hogy másokon segít. Egy üzletember aki 18-20 éve minden évben visszatér, mert anno otthagyott valakit, akit azóta sem talál. Egy középkorú madám, akinek a történetéből megtudjuk, hogy mennyire nehéz a szegény családokba született gyermekeknek, mennyi megaláztatást kell kibírniuk, hogy ne haljanak éhen. Ez a nő azonban túlélte, és kiemelkedett a szegény prostik közül, leküzdötte kultúrájának korlátait. Azután az a férfi, aki hazájában túladott minden vagyonán és elindult élete utolsó nagy kalandjára. És a világhírű topmodell, aki gyermekkorától súlyos étkezési zavarokkal küzd, mivel édesanyja azt várta, hogy az ő be nem teljesült álmait váltja valóra a lánya. Hogy hogyan találkoznak ezek a sorsok,azt szépen olvassátok el! Alig bírtam letenni a könyvet, folyamatosan kíváncsi voltam, hogy mi fog történni. A könyv 2/3-nál már sejteni lehet a végkifejletet, mégis nagyon szórakoztató és fordulatos. Ja és el akarok menni Bangkok-ba! Most!

5 megjegyzés:

  1. Nem tudom, illendő felajánlás-e, de ha valaki most kedvet kapott hozzá, én szívesen eladom neki a saját példányom:), persze jóval áron alul. (Mert nekem igazából nem tetszett.)

    VálaszTörlés
  2. nekem megvan már köszi :) és nagyon kíváncsi lennék, hogy miért nem tetszett neked, nem akarsz írni róla? :)

    VálaszTörlés
  3. De hátha valakinek nincs és eleped érte, de sajnálja rá a pénzt :D

    És hogy miért nem tetszett? Nem tudom pontosan, csak nem kötött le. Nem is olvastam végig, úgyhogy elképzelhető, hogy a türelmetlenségem mérgezte meg a hangulatát, de idegesített az ugrálás időben és térben, a szereplők pedig nem tettek eléggé kíváncsivá. Szóval nincs különösebb oka, és úgy voltam vele, hogy rossz időben kezdtem hozzá biztos. Persze újrakezdeni az első csalódás után nem fogom már :)

    VálaszTörlés
  4. én is nekiállok nemsokára, úgyhogy kíváncsi vagyok nagyon, hogy miről szól

    VálaszTörlés
  5. Szia egy nő!

    Én átvenném a könyvet, ha még meg van.....

    VálaszTörlés